piątek, 11 stycznia 2013

Czerwony barszczyk zabielany

Czerwony barszczyk zabielany



Ostatnio mam troszkę więcej wolnego czasu, więc chętnie spędzam go w kuchni. Na zewnątrz zimno, dlatego o tej porze roku szczególnie smakują mi wszelkiego rodzaju zupy. Ze względu na to, że na wigilii zajadałam się barszczem z uszkami, pomyślałam o nim, ale w wersji zabielanej. Mój przepis różni się prawdopodobnie od wielu tradycyjnych wersji, ale jest pyszny i sycący. Polecam szczególnie z całymi ziemniakami i jajkiem. Ja wybieram wersję z samymi ziemniakami, ale mój luby preferuje i jajko i ziemniaki.


Składniki na około 3-3,5l barszczyku:
- 3 średniej wielkości buraki
-300 ml koncentratu barszczu czerwonego(polecam szczególnie zakwasy robione własnoręcznie, ale ja w przypadku ich braku używam tych sklepowych i barszczyk smakuje równie wyśmienicie)
-2 ząbki czonsku
- 1 marchewka
-1/3 korzenia pietruszki
- 2 liście laurowe
-4 ziarenka ziela angielskiego
-2 kostki bulionowe(najlepiej kostki z bulionu na wędzonym boczku ale dla osób nie preferujacych tego smaku polecam wołowe)
-jedna płaska łyżeczka octu
-2 duże łyżki śmietany 12%
- sól i pieprz według uznania(ja w swojej wersji użyłam około trzech plaskich łyżeczek soli i jedną pełną pieprzu, ale uwielbiam jeść słono i ostro.)

Warzywa obieramy, kroimy w kostkę(czosnek wrzucamy cały) i umieszczamy w garnku. Zalewamy wszystko wodą. Dodajemy liście laurowe, ziele angielskie. Gotujemy około 35 min. Następnie dodajemy koncentrat z buraków,kostki bulionowe, sól, pieprz i gotujemy kolejne 5 min. Wlewamy ocet, mieszamy i doprawiamy pieprzem i solą według własnego uznania. Do mniejszego naczynia(może być szeroki kubek) przelewamy troszkę barszczu, dodajemy śmietanę i intensywnie mieszamy, aby  śmietana swobodnie się rozprowadziła(najlepiej za pomocą montewki). Przelewamy zawartość kubka do garnka i zagotowujemy.
Przepis jest prosty, a barszczyk pyszny.

Smacznego:)

1 komentarz:

  1. Dobry przepis ale najlepiej było by użyć więcej buraków i zrezygnować z kostek rosołowych zakłucają smak barszczu.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń